Často kladené otázky - FAQ
V tejto sekcii nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky. Zoznam otázok je neustále doplňovaný.
V prípade, že ste tu nenašli odpoveď na vašu otázku, neváhajte kontaktovať svoju pobočku cez službu Fio servis vo svojom Internetbankingu alebo Smartbankingu, alebo nám môžete dotaz zaslať prostredníctvom on-line formulára.
Bankové služby
Investičné služby
Internetbanking
1. Ako sa bezpečne prihlasovať do Internetbankingu?
Pre bezpečné prihlásenie do Internetbankingu zadajte priamo adresu ib.fio.sk do adresného riadka prehliadača. Nikdy od Vás nebudeme chcieť prihlásiť sa cez iný odkaz a nikdy k tomu nebudeme nabádať cez e-mail, SMS, telefón. Prihlasovaciu stránku do Internetbankingu nehľadajte cez vyhľadávače, ale zadávajte ju vždy priamo, uložte si ju do záložiek alebo sa prihláste cez odkaz na našom webe.
2. Ako mám v Internetbankingu zadať prevod peňazí z Bežného účtu na Fio konto? A ako mám zadať prevod peňazí z Fio konta na Bežný účet?
V záložke "Poslať peniaze" zvoľte možnosť "Prevod medzi mojimi účtami". Tento typ prevodu použite vždy, keď chcete prevádzať peniaze medzi svojimi účtami vo Fio banke.
3. Je možné zrušiť zadaný a neautorizovaný (pomocou mobilnej aplikácie alebo SMS kódu) jednorazový príkaz na úhradu?
V prípade, že si neželáte niektorý zo zadaných príkazov realizovať, jednoducho necháte vypršať platnosť tohto pokynu a nebudete ho už ďalej autorizovať (prostredníctvom aplikácie či SMS kódu).
4. Je možné stornovať prevodný príkaz, ktorý je už autorizovaný?
Pokiaľ ešte nenastal dátum splatnosti, je možné platbu stornovať priamo v internetovom bankovníctve. Záložka "Prehľady> Pohyby na účte – Zruš pokyn (symbol krížika)". V prípade, že už nastal deň splatnosti pokynu a platba nebola doteraz vyexportovaná, môže byť zrušená iba bankou (na základe osobnej návštevy pobočky či prostredníctvom služby Fio servis). Storno doposiaľ nevyexportovanej platby je spoplatnené podľa Cenníka finančných operácií a služieb.
5. Je možné vytvoriť hromadný príkaz na úhradu?
Áno, v záložke "Poslať peniaze" nájdete pokyn k hromadnému prevodu.
6. Zadal som 7 jednorazových príkazov bez toho, aby som ich autorizoval. Teraz by som chcel všetky príkazy autorizovať naraz.
Áno, v záložke "Prehľady - Príkazy na podpis" je k dispozícii možnosť hromadnej autorizácie pokynov - vytvorenie dávky, pre ktorú je následne zaslaná jedna autorizačná SMS, alebo je ako celok predložená mobilnú aplikáciu na podpis (podľa Vášho nastavenia spôsobu autorizácie) Dávkovo je možné autorizovať dva a viac pokynov súčasne. Na vytvorenie dávky sú na stránke „Príkazy na podpis“ k dispozícii dva ovládacie prvky.
7. Mám zadaný trvalý príkaz, ale na účte nemám dosť peňazí. Čo sa stane?
V prípade, že máte nastavený trvalý príkaz a na účte nemáte dostatok prostriedkov, trvalý príkaz sa odloží do popoludňajších hodín a vyčkáva, či sa na účte nenavýši zostatok tak, aby mohol byť vykonaný. Pokiaľ ani v priebehu tejto doby nie je na účte dostatok peňazí na jeho odoslanie, nevykoná sa. Na odoslanie platby je teda potrebné zadať jednorazový príkaz na úhradu. Nasledujúci mesiac sa trvalý príkaz opäť aktivuje a vykoná sa (v prípade, že bude na účte dostatok prostriedkov).
8. Je možné automaticky kontrolovať prichádzajúce platby na ľubovoľný účet? Potreboval by som v našom účtovnom systéme automaticky párovať prichádzajúce platby.
V internetovom bankovníctve sú k dispozícii funkcie ABO import a GPC export, ktoré sú kompatibilné s účtovnými programami. V internetovom bankovníctve je tiež záložka "Nastavenia - SMS a e-mailové upozornenia" Na tejto záložke je možné nastaviť najrôznejšie podmienky, pri ktorých bude automaticky odoslaná informácia na mobilný telefón prostredníctvom SMS, Smartbankingu alebo e-mailu - podľa zvolenej dispozície. SMS správa odoslaná na mobilný telefón je spoplatnená podľa cenníka, zatiaľ čo upozornenie cez e-mail a Smartbanking je zasielané zadarmo.
9. Pravdepodobne som zabudol heslo pre prihlásenie do aplikácie Internetbanking, čo mám robiť? Niekoľkokrát som ho skúšal zadať a účet sa zablokoval.
Na zadanie hesla pri vstupe do aplikácie Internetbanking máte päť pokusov. Pokiaľ vám bude prístup odmietnutý, skontrolujte si prosím, či máte aktívnu slovenskú alebo anglickú verziu klávesnice, či pracujete v správnom režime písania veľkých/malých písmen (klávesa "Caps Lock"), prípadne či máte zapnutú numerickú klávesnicu (klávesa "Num Lock"). Ak sa správne heslo napriek tomu nepodarí zadať, prístup bude v rámci dňa na hodinu zablokovaný. Tento stav je signalizovaný nápisom "Prístup zablokovaný". Po uplynutí blokačnej lehoty sa môžete pokúsiť o opätovné prihlásenie. Blokačnú lehotu nie je možné žiadnym spôsobom zrušiť alebo skrátiť. V prípade opakovaného dočasného zablokovania Internetbankingu sa predlžuje lehota blokácie a znižuje množstvo pokusov. Pokiaľ ste heslo úplne zabudli, navštívte ktorúkoľvek pobočku Fio banky a požiadajte o vystavenie náhradného heslal.
10. Odosielateľ zadal v odchádzajúcej platbe "Správu pre príjemcu". Kde ju uvidím v internetovom bankovníctve?
Správa pre príjemcu je voliteľne zobrazovaná položka. V prípade, že ju v aplikácii nevidíte, je potrebné zmeniť nastavenie záložky "Prehľady - Pohyby na účte". Na hornej navigačnej lište nájdete odkaz "Nastavenia", tu sú vidieť všetky voliteľne zobrazované stĺpce. Zaškrtnuté polia označujú stĺpce, ktoré sa v tejto záložke aktuálne zobrazujú.
11. Ako môžem pomenovať / premenovať účet pre lepšiu orientáciu?
V internetovom bankovníctve nájdete záložku "Informácie o účte". V ľavej časti obrazovky vidíte Názov účtu a vedľa názvu (Vášho mena) vidíte ikonu ceruzky, kliknutím na ňu môžete názov účtu meniť.
12. Ako je možné vytlačiť / uložiť výpis z účtu?
Výpis z účtu je možné vytlačiť priamo v internetovom bankovníctve, poprípade vygenerovať vo formátoch *.csv a *.gpc. Rovnako je možné požiadať o výpis na ktorejkoľvek pobočke, pričom tento výpis bude opatrený pečiatkou a podpisom. Prehľady – Pohyby na účte. Vydanie výpisu na pobočke je spoplatnené podľa Cenníka finančných operácií a služieb.
13. Existuje limit na odchádzajúce platby prostredníctvom internetového bankovníctva?
Maximálna výška odchádzajúcej platby zadanej v aplikácii Internetbanking nie je v základnom nastavení obmedzená.
Pokiaľ si limit (denný alebo mesačný) pre platby z bankovníctva nastaviť chcete, stačí sa zastaviť na ktorejkoľvek pobočke.
14. Je možné posielať niektoré platby bez nutnosti autorizácie?
Áno, bez potvrdenia prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo autorizačnej SMS správy je možné posielať platby medzi vlastnými účtami, platby menších čiastok a platby na vami vybrané účty.
15. Ako si platby bez nutnosti autorizácie nastavím?
Pre platby medzi vlastnými účtami a drobné platby si túto možnosť môžete zvoliť v Nastavenia v Internetbankingu, v záložke Autorizácia. Nastavenie platieb bez autorizácie musíte v Internetbankingu autorizovať, zrušenie tohto nastavenia je možné vykonať bez autorizácie. Platby na vami vybrané účty nastavíte jednoducho pomocou šablón, viď nižšie.
16. Mám nastavené platby bez autorizácie. Rád by som ale aj naďalej autorizoval/a všetky platby mobilnou aplikáciou či SMSkou.
Samozrejme, že je možné toto nastavenie vypnúť. Môžete tak urobiť v Nastavení v Internetbankingu, v záložke Zabezpečenie. Vo vašom prípade vidíte v stĺpci stav "deaktivovaná", kliknite na "zmeniť" a požiadavku potvrďte stlačením tlačidla Odoslať. Tento pokyn nemusíte autorizovať.
17. Čo presne znamená "platba menších čiastok"?
Znamená to, že pri prevodoch do 30 EUR nemusíte platbu autorizovať SMS kódom/push notifikáciou. Takých platieb môžete zadať maximálne päť za sebou, a to v súčte do 100 EUR, potom už po vás u šiestej takejto platby budeme z bezpečnostných dôvodov vyžadovať jednorazové overenie.
18. Čo si mám predstaviť pod pojmom "platby na vami vybrané účty"?
Posielate peniaze často niekomu z rodiny alebo zadávate opakovane platbu na nejaký známy účet? Potom si jednoducho z takejto platby vytvoríte šablónu, prvýkrát ju autorizujete a ďalšie platby podľa tejto šablóny už robíte bez overenia. V sekcii Šablóny si môžete natrvalo autorizovať aj tie šablóny, ktoré ste vytvorili skôr.
19. Ako tieto platby fungujú?
Pri vytváraní novej šablóny môžete zakliknúť a povoliť vytvorenie trvalo autorizovanej šablóny. Pri ďalších platbách v rámci rovnakých parametrov nebude pokyn nutné autorizovať. Vyplnením hodnoty v poli Čiastka nastavíte mesačný limit pre platby na daný účet – ak pole Čiastka nevyplníte, mesačný limit nie je stanovený. Ak mesačný limit prekročíte, bude pre takúto platbu vyžadovaná autorizácia. Ak pri šablóne neuvediete Zdrojový účet, môžete šablónu bez autorizácie využiť z každého účtu, ku ktorému máte oprávnenie. Pokiaľ ste zdrojový účet vyplnil/a, bude táto šablóna sprístupnená všetkým osobám, ktoré majú oprávnenie k tomuto účtu. Pre možnosť vykonávať platby bez autorizácie všetkými užívateľmi tejto šablóny, musí túto šablónu autorizovať každý užívateľ tejto šablóny. Pokiaľ ktorýkoľvek z týchto užívateľov šablónu zmení, všetkým užívateľom sa autorizácia šablóny zruší.
20. Môžem toto nastaviť aj pri už vytvorenej šablóne?
Áno, v zozname šablón vidíte, či je šablóna trvalo autorizovaná, alebo nie. V stĺpci Akcie potom môžete vašu šablónu trvalo autorizovať - kliknite na symbol fajky v koliesku, potvrďte tlačidlom Odoslať a pokyn autorizujte. Rovnakým spôsobom môžete toto nastavenie aj zrušiť.
21. Čo keď zadám platbu na známy účet bez využitia šablóny?
Pokiaľ máte nastavený dostatočne vysoký (alebo žiadny) limit pre platbu na tento účet, nebude nutné platbu autorizovať. Možnosť realizovať platby bez autorizácie sa tak vzťahuje aj na platby, ktorej parametre sú zhodné s parametrami trvalo autorizovanej šablóny. Odlišné môžu byť iba údaje v poliach Čiastka, Mena a Poznámka, všetko ostatné musí byť totožné s autorizovanou šablónou.
Smartbanking
1. Ako aktivovať Fio Smartbanking?
Po stiahnutí z Google Play alebo App Store si aplikáciu aktivujete ľahko v niekoľkých krokoch. Potrebujete na to len svoj telefón a Internetbanking. Tu je návod na aktiváciu. Smartbanking je možné aktivovať aj na ktorejkoľvek našej pobočke.
2. Ako si môžem prispôsobiť úvodnú obrazovku?
Nástenku si môžete upravovať podľa svojich potrieb pod ikonou posuvníka vpravo hore - pridávať widgety s najčastejšie používanými funkciami, ale aj účty.
3. Nevidím všetky účty, ku ktorým mám práva.
Predvolené zobrazenie účtov v Smartbankingu (vr. poradí) sa riadi podľa Internetbankingu. Ak ho chcete zmeniť, kliknite v sekcii Účty na ľubovoľný účet. Tým sa dostanete na prehľad všetkých účtov, kde pod ikonou posuvníka vpravo hore volíte zobrazované účty aj ich poradie.
4. Potrebujem zdieľať/kopírovať číslo účtu.
V sekcii Účty nájdete informácie ku každému účtu vždy pod ikonou "i" vpravo hore. Tu skopírujete číslo účtu alebo napr. IBAN jedným kliknutím.
5. Chcem banku kontaktovať.
Autorizovanú komunikáciu Fio servis nájdete na Nástenke hore pod symbolom obálky/počtu správ. Z aplikácie môžete tiež uskutočniť autorizovaný hovor na infolinku (Moje Fio > Kontakty).
6. Prestal mi fungovať odtlačok prsta/tváre.
Zrejme v poslednej dobe nastala zmena v sade biometrických údajov vo vašom zariadení (napr. pridanie odtlačku), potom aplikácia vyžaduje z bezpečnostných dôvodov opätovné nastavenie autorizácie (Moje Fio > Nastavenie > Biometria). Ak ste zabudli heslo/PIN, postupujte prosím podľa odpovede nižšie.
7. Zabudol som heslo pre prístup do Smartbankingu a PIN pre podpisovanie platieb.
Ak zabudnete heslo pre prihlásenie do aplikácie alebo PIN pre autorizáciu transakcií, je potrebné ju najskôr odparovať a znova spárovať s Internetbankingom. K tomu vás po zlom zadaní hesla vyzve sama aplikácia, prípadne môžete zrušiť párovanie zariadenia v Internetbankingu. Následne si pri opätovnej aktivácii zvolíte nové heslo aj PIN na podpisovanie platieb – na prihlasovanie i autorizáciu môžete tiež využívať biometrické overenie (odtlačok prsta/pohľad na telefón).
8. Chcem autorizovať pokyn z Internetbankingu/platbu kartou na internete a nedorazila mi SMS, na obrazovke pokynu sa píše, že mám autorizovať v mobilnej aplikácii.
Zrejme ste si v poslednej dobe aktivovali nový Smartbanking, ktorého východiskové nastavenie zahŕňa potvrdzovanie platieb pomocou mobilnej aplikácie. Bližší popis nájdete na našom webe tu.
9. Nedorazila mi push notifikácie, čo mám robiť?
Pokiaľ vám pri autorizácii transakcie nedorazí push notifikácia (oznámenie zobrazujúce sa priamo na obrazovke mobilu, ktoré vás po kliknutí prenesie do mobilnej aplikácie), môžete pokyn potvrdiť aj bez nej – prihlásite sa do Smartbankingu, kde pokyn čakajúci na potvrdenie uvidíte a môžete kliknutím schváliť.
Pri potvrdzovaní pokynu podaného z Internetbankingu môžete tiež v spodnej časti formulára zvoliť pri texte „Neprišla vám push notifikácia?“ možnosť „zaslať znova“.
Pokiaľ sa vám push notifikácie nezobrazujú opakovane, skontrolujte prosím v nastavení svojho telefónu, či ich nemáte vypnuté – viď popis tu.
10. Nevyhovuje mi jednoduché potvrdzovanie internetových transakcií v aplikácii.
Predvolené nastavenie umožňuje autorizáciu platieb z Internetbankingu alebo kartou online cez aplikáciu v rýchlom móde, tj. platbu môžete autorizovať pohodlne jednoduchým kliknutím. Ak vám to nevyhovuje, môžete to zmeniť v sekcii Moje Fio > Nastavenia > Autorizácia platieb, kde vypnete voľbu Rýchle potvrdzovanie príkazov. Potom bude potrebné pokyny potvrdzovať aj PINom/biometriou.