Nápoveda
Neviete si rady s Internetbankingom? Možno aj na svoju otázku nájdete odpoveď nižšie:
Prihlásenie do Internetbankingu
Nemôžete sa prihlásiť?
Skontrolujte si, prosím, či sa pokúšate prihlásiť do aplikácie Internetbanking a nie do aplikácie eBroker.
Skontrolujte si, prosím, či máte aktívnu slovenskú alebo anglickú verziu klávesnice, či máte správne prepnutý prepínač veľkých písmen (klávesa "Caps Lock"), či máte zapnutú numerickú klávesnicu (klávesa "Num Lock").
Na zadanie správnych prihlasovacích údajov (mena a hesla) máte päť pokusov. Pokiaľ ich vyčerpáte, bude váš prístup v rámci dňa na hodinu zablokovaný. Po uplynutí blokačnej lehoty sa môžete opäť prihlásiť. Blokačnú lehotu nie je možno žiadnym spôsobom zrušiť alebo skrátiť.
Kde nájdem užívateľské meno?
Užívateľské meno nájdete na Rámcovej zmluve o poskytovaní platobných služieb. Pokiaľ máte zriadený len Internetbanking alebo ste účet zriaďovali skôr, nájdete užívateľské meno na Zmluve o elektronickej správe účtov.
Zabudli ste heslo?
Ak ste zabudli svoje heslo, požiadajte o vystavenie nového hesla na ktorejkoľvek pobočke Fio banky.
Vyhľadávanie v internetbankingu
Rozšírené vyhľadávanie je možno využiť pri hľadaní požadovanej informácie za využitie viac parametrov ako pri bežnom hľadaní. Rozšírené vyhľadávanie umožňuje výsledky hľadania upresniť podľa textu alebo čiastky, zdrojového účtu, protiúčtu, kódu banky, meny, variabilného symbolu, je možné stanoviť časový interval a rozpätie súm.
V rozšírenom vyhľadávania možno využiť nasledujúcich špeciálnych znakov:
+ slovo za plus musí byť vo výsledku vyhľadávania
- slovo za mínus nesmie byť vo výsledku vyhľadávania
“ ” fráza ohraničená úvodzovkami musí byť vo výsledku vyhľadávania
AND alebo && zobrazí položky obsahujúce obe slová
OR alebo || zobrazí položky obsahujúce jedno z niekoľkých slov
NOT alebo ! zobrazí položky neobsahujúce výraz uvedený za výrazom NOT alebo!
Využívať je možno aj zástupných znakov:
? zástupný znak slúžiaci k nahradení jedného znaku
* zástupný znak slúžiaci k nahradení jedného alebo viacerých znakov
Zrušenie TVO alebo prevod prostriedkov k dátumu obnovy
Pokiaľ hodláte pri najbližšej obnove TVO tento účet zrušiť a previesť z neho všetky prostriedky na iný účet, je postup nasledujúci:
- najprv si v záložke Informácie o účte na danom účte nastavte v časti „Dispozícia so zostatkom“ dispozíciu so zostatkom (prevod)
- následne kliknite na tlačidlo „Zrušiť účet“, ktorým TVO zrušíte k dátumu jeho budúci obnovy.
Je potrebné dodržať uvedené poradie zadania pokynov a oba pokyny autorizovať.
Zrušenie TVO a prevod celého zostatku podľa zadanej dispozície so zostatkom sa automaticky vykoná ku dňu obnovy TVO.
Pokiaľ chcete zadať pokyn na prevod prostriedkov z TVO tak, aby na tomto účte zostal aspoň minimálny zostatok (100 EUR/ 3000 Kč/ 100 USD), zadajte štandardný jednorazový pokyn na prevod z účtu s dátumom splatnosti zodpovedajúcemu dátumu obnovy TVO (informáciu o dátume obnovy nájdete na stránke Informácie o účte).
Pokiaľ v pokyne uvediete dátum splatnosti odlišné od dátumu obnovy TVO, bude vykonanie tohto prevodu automaticky zamietnuté a prostriedky sa neprevedú.
SIPO
SIPO pre Slovenskú republiku zadáte ako Súhlas s inkasom SEPA. Pre jeho zadanie je potrebné poznať Vaše evidenčné číslo SIPO, Identifikátor príjemcu inkasá a mandátne číslo. Tieto údaje Vám oznámi slovenská pošta, viac informácií nájdete na stránkach Slovenskej pošty tu.
Do súhlasu s inkasom pre ČR je potrebné zadať identifikačné číslo platcu SIPO, pridelené Českou poštou. Je možné ho nájsť v kolonke číslo 2 hornej časti Platobného dokladu SIPO - Hotovosť.
Z jedného účtu môžete hradiť SIPO i pre viac rôznych platcov.
Zahraničná platba
Pri platbe do zahraničia mimo SEPA je spravidla potrebné zadať viac údajov ako v platbe domácej.
Banku príjemcu je potrebné identifikovať kódom BIC / SWIFT. Tento jedenásťmiestny kód jednoznačne identifikuje banku v platobnom systéme korešpondenčných bánk. Ak Vám príjemca platby oznámil iba osemmiestny kód, potom spravidla stačí doplniť ho nakonci tromi písmenami X.
Ak banka v USA nemá vlastný BIC, ale má iba ABA routing number, je nevyhnutné pri zadávaní platby uviesť do poľa "BIC kód / SWIFT" hodnotu ABAROUTING a do "Správy pre príjemcu 1" uviesť ABA routing number, najlepšie aj s názvom cieľovej banky. Bez uvedenia týchto údajov nemôže byť platba riadne spracovaná. Ak je však americká banka zapojená do SWIFT, nemožno platbu zadať iba s uvedením ABA.
Je potrebné zvoliť, akým spôsobom budú uhradené poplatky za realizáciu platby:
- "Všetko platca" - všetky poplatky hradíte vy ako platiteľ podľa cenníka Fio banky vrátane poplatkov banky príjemcu, popr. ďalších sprostredkujúcich bánk. Príjemca platby nehradí žiadne poplatky.
- "Všetko príjemca" - všetky poplatky uhradí príjemcu platby. Vy nehradíte žiadne poplatky.
- "Každý svojej banke" - vy platíte poplatky podľa cenníka Fio banky, Príjemca platby znáša poplatky svojej banky, prípadne ďalších sprostredkujúcich bánk.
V niektorých prípadoch sú poplatky sprostredkujúcich bánk strhnuté z prevedenej sumy, preto príjemca môže dostať platbu zníženú o poplatok. Pri prevodoch v menách v rámci krajín EÚ/EHP je možné zadať iba poplatkovú dispozícii "každý svojej banke".
Ďalej je potrebné uviesť úplné údaje o príjemcovi platby. V poliach sa nesmie používať diakritika a tieto znaky: *:? ! "_% ^ $ # @ ~ = + Čiarky oddeľujúce slová, bodky, lomítka a pomlčky sa v texte používať môžu.
Pri zahraničných platbách je nutné namiesto "&" zadať do políčka AND a ak sú údaje príliš dlhé a nezmestia sa do určeného poľa, pokračujte vždy v poli nasledujúcom (v poradí Meno príjemcu -> Ulica príjemcu -> Mesto príjemcu -> Správa pre príjemcu).
Pri neúplnom či chybne uvedenom názve príjemcu môže banka príjemcu platbu odmietnuť a vrátiť späť Vám, čím Vám môžu vzniknúť dodatočné náklady.
Neprišla Vám pri autorizácii transakcie push notifikácia?
Ak sa vám nezobrazí push notifikácia (oznámenie zobrazujúce sa priamo na obrazovke mobilu, ktoré vás po kliknutí prenesie do mobilnej aplikácie), môžete pokyn potvrdiť aj bez nej - prihlásite sa do Smartbankingu, kde pokyn čakajúci na potvrdenie uvidíte a môžete kliknutím schváliť.
Pri potvrdzovaní pokynu podaného z Internetbankingu môžete tiež v spodnej časti formulára zvoliť u textu "Neprišla vám push notifikácia?" Možnosť "zaslať znova".
Ak sa vám push notifikácie nezobrazujú opakovane, skontrolujte prosím, či ich nemáte vypnuté:
- Android: Otvorte Nastavenia svojho telefónu, z ponuky Aplikácie vyberte Fio banka. V sekcii Oznámenia zapnite možnosť Zobraziť oznámenia, prípadne pomocou začiarkavacích políčok vyberte, ktoré typy oznámenia chcete povoliť (autorizačné push notifikácie nájdete pod názvom "3D Secure" pre platby kartou na internete a "Pokyny" pre pokyny zadané v IB).
- iOS: Otvorte Nastavenia svojho telefónu, v sekcii Oznámenia vyberte aplikáciu Fio banka a použite voľbu Povoliť oznámenia.
Pozn.: Pomenovanie položiek menu sa môže mierne líšiť podľa typu telefónu.
Pre využívanie push notifikácií potrebujete pripojenie k internetu (rovnako ako pri využívaní Smartbankingu). Ak ste mimo dosahu internetového pripojenia, môžete pri potvrdzovaní pokynov z Internetbankingu využiť záložný spôsob autorizácie prostredníctvom SMS alebo offline autorizácie QR kódom (tieto možnosti opäť nájdete v spodnej časti pokynu).
V prípade, že vám spôsob autorizácie nevyhovuje, môžete si ho zmeniť v Nastavení aplikácie Internetbanking aj Smartbanking
Ak ste odpoveď na svoju otázku nenašli, napíšte nám cez službu Fio servis vo Vašom Internetbankingu, radi Vám odpovieme. Ďalšie často kladené otázky sa potom objavia aj na tejto stránke.