Často kladené otázky - FAQ
V tejto sekcii nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky. Zoznam otázok je neustále doplňovaný.
V prípade, že ste tu nenašli odpoveď na vašu otázku, neváhajte kontaktovať svoju pobočku cez službu Fio servis vo svojom Internetbankingu alebo Smartbankingu, alebo nám môžete dotaz zaslať prostredníctvom on-line formulára.
Bankové služby
Investičné služby
Platobný styk
1. Kedy bude platba doručená do banky príjemcu?
Kedy bude platba doručená závisí od toho, o akú platbu ide a kedy bola zadaná. Presné informácie nájdete v časti Spoločnosť Fio > Manuály, dokumenty, ceníky > Informačné a propagačné materiály > Informácie o typoch podporovaných platieb a lehotách zúčtovania.
2. Kedy bude platba odrátaná z môjho účtu?
Odchádzajúcu platbu odpíšeme z účtu ihneď po úspešnej autorizácii.
3. Je možné stornovať platbu, ktorá už bola autorizovaná a teda aj odpísaná z môjho účtu?
Stornovať je možné tie platby, ktoré ešte neboli z Fio banky vyexportované do zúčtovacieho strediska. Pre vykonanie storna je potrebné zadať požiadavku prostredníctvom služby Fio servis cez Váš Internetbanking alebo osobne navštíviť pobočku.Storno doposiaľ nevyexportovanej platby je spoplatnené podľa Cenníka finančných operácií a služieb.
4. Potreboval by som vložiť hotovosť na účet vedený vo Fio banke č. xxxxxxxxxx/2010 v CZK. Je možné vložiť túto sumu prostredníctvom vašich pobočiek aj v EUR či formou poštovej poukážky?
Hotovostný vklad priamo vo Fio banke je možný v menách EUR, CZK alebo USD. Vklad je možné vykonať v mene, v ktorej je vedený váš účet, a to na ktorejkoľvek našej pobočke počas pokladničných hodín. Zoznam pobočiek a otváraciu dobu pokladní nájdete tu. (https://www.fio.sk/kontakty)
5. Potrebujem odoslať peniaze do Českej republiky na číslo účtu s predčíslim. Ako to mám spraviť?
V prípade čísla účtu, ktoré má taktiež predčíslie, píšeme všetko do jednej kolonky s názvom "Číslo účtu". Medzi predčíslie a samotné číslo sa vpisuje spojovník, napr. 123456-1234567890.
6. Hotovostné výbery na pokladni. Limity a doby ohlásenie sú nasledovné:
- do 1500 EUR bez ohlásenia
- nad 1 500 EUR do 3 000 EUR – najneskôr do 12:30 jeden pracovný deň vopred
- nad 3 000 EUR do 15 000 EUR – najneskôr do 12:30 dva pracovné dni vopred
- nad 15 000 EUR do 30 000 EUR – najneskôr do 12:30 tri pracovné dni vopred
- nad 30 000 EUR – najneskôr do 12:30 päť pracovných dní vopred
- výber v cudzej mene nepresahujúci ekvivalent sumy 20 000 EUR – najneskôr do 12:30 tri pracovné dni vopred
Ohlásenie hotovostného výberu je možné vykonať aj osobne na pobočke, prostredníctvom Fio servisu, alebo avízom v Internetbankingu (záložka Poslať peniaze -> Avízo k výberu na pokladni) a Smartbankingu (Nová platba -> Avízo výberu na pokladni).
7. Prečo nemôžem priamo z Fio konta odoslať peniaze do inej banky?
Fio konto je sporiaci účet. Z Fio konta môžete odosielať finančné prostriedky v rámci Fio banky na neobmedzené množstvo účtov, pričom prevod v rámci banky je on-line. Pokiaľ budete chcieť odoslať finančné prostriedky do inej banky, je to možné, ale iba na jeden vopred povolený tzv. "Povolený cieľový účet". Tento účet je možné meniť, pričom zmena sa prejaví až nasledujúci pracovný deň.
Zmenu, respektíve nastavenie "Povoleného cieľového účtu" vykonáte v záložke "Informácie o účte" pod tlačidlom "Zmeniť cieľový účet".
Najrozšírenejší spôsob, ako odoslať finančné prostriedky z Fio konta, aj do niekoľkých rôznych bánk v jeden pracovný deň, je prevod týchto finančných prostriedkov z Fio konta na bežný účet, ktorý nemá žiadne obmedzenia. Následne je možné z bežného účtu odoslať finančné prostriedky kamkoľvek.
8. Zadal/a som jednorazový pokyn, ale bol "Odmietnutý pri validácii". Čo som urobil/a zle?
V prípade zobrazenia hlášky "Odmietnutý pri validácii", je jedným z najčastejších dôvodov nedostatok finančných prostriedkov na účte.
9. Čo je SEPA?
SEPA - Single Euro Payments Area alebo jednotná oblasť pre platby v eurách. SEPA platba je bezhotovostný prevod peňažných prostriedkov v mene EUR s poplatkovou dispozíciou SHA, kedy príjemca i platiteľ hradí poplatky u svojich bánk, bez obmedzenia výšky prevodu. Suma prevádzaná na účet banky príjemcu je pripísaná do jedného dňa po dátume splatnosti príkazu.
SEPA priestor zahŕňa krajiny Európskeho hospodárskeho priestoru (Európskej únie vrátane Nórska, Švajčiarska, Monaka, Lichtenštajnska a Islandu). Okrem toho pravidlá SEPA dobrovoľne akceptujú aj banky Francúzskej Guyany, Guadeloupe, Martinique, Réunion a Gibraltáru atď. V prípade krajín mimo Eurozóny (tj krajiny, ktoré používajú EUR ako svoju domácu menu) nemusia SEPA platby podporovať všetky platobné inštitúcie. Koľko stoja platby v rámci SEPA?
10. Čo je TARGET2?
TARGET2 = Trans-European Automated Real-time Gross Settlement Express Transfer System alebo Transeurópsky expresný automatizovaný systém zúčtovania platieb v reálnom čase.
11. Je nejako obmedzený počet odchádzajúcich / prichádzajúcich platieb?
Počet odchádzajúcich či prichádzajúcich platieb nie je obmedzený.
V prípade, že ste tu nenašli odpoveď na Vašu otázku, neváhajte kontaktovať svoju pobočku cez službu Fio servis vo svojom Internetbankingu alebo Smartbankingu, alebo nám môžete Vašu otázku zaslať prostredníctvom on-line formulára.