Často kladené otázky - FAQ
V tejto sekcii nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky. Zoznam otázok je neustále doplňovaný.
V prípade, že ste tu nenašli odpoveď na vašu otázku, neváhajte kontaktovať svoju pobočku cez službu Fio servis vo svojom Internetbankingu alebo Smartbankingu, alebo nám môžete dotaz zaslať prostredníctvom on-line formulára.
Bankové služby
Investičné služby
Účty a produkty
1. Aké doklady potrebujem na založenie účtu pre právnickú osobu?
Pokiaľ zakladáte účet pre právnickú osobu, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri SR, je potrebné doložiť výpis z registra nie starší ako 6 mesiacov (originál alebo overená kópia v listinnej forme, alebo výpis elektronicky podpísaný orgánom verejnej moci vo formáte ASICE). V ostatných prípadoch je potrebné dodať príslušný výpis - viac viď tu.
2. Môžem si otvoriť účet aj v iných menách?
Môžete si zriadiť ľubovoľný účet z aktuálnej ponuky bežných i vkladových účtov, pričom jednotlivé účty môžu byť vedené aj v inej mene ako EUR (AUD, CAD, CZK, DKK, GBP, HUF, CHF, JPY, NOK, PLN, RUB, SEK, USD).
Poznámka
Upozorňujeme, že vzhľadom na aktuálnu situáciu a medzinárodné sankcie nevykonávame prichádzajúce ani odchádzajúce platby v mene RUB, a to ani platby, kedy dochádza ku konverzii z/do meny RUB. Povolené sú iba platby v mene RUB v rámci Fio banky, pri ktorých ku konverzii nedochádza.
3. Je možné založiť si účet v slovenskej Fio banke, a.s., pobočke zahraničnej banky ak som občan Českej republiky?
V Slovenskej republike je možnosť zriadenia bežného účtu pre fyzickú osobu s českým občianstvom, fyzickú osobu - podnikateľa a aj pre právnickú osobu. Platí ale podmienka, že nový klient v slovenskej Fio banke, a.s., pobočke zahraničnej banky nesmie byť už klientom v českej Fio banke, a.s.
4. Je možné založiť si účet v českej Fio banke, a.s., ak som občan Slovenskej republiky?
V Českej republike je možnosť zriadenia bežného účtu pre fyzickú osobu so slovenským občianstvom, takisto to je možné pre právnickú osobu a aj fyzickú osobu - podnikateľa, teda živnostníka registrovaného v Slovenskej republike. Jedinou podmienkou je, že nesmie byť už klientom v slovenskej Fio banke, a.s., pobočke zahraničnej banky.
5. Ako dlho trvá aktivácia účtu? Dá sa pri založení prvý vklad vložiť priamo na pobočke alebo treba ho previesť z iného účtu?
Všetky účty sú aktívne bezprostredne po podpise súvisiacej zmluvnej dokumentácie. Nie je potrebná žiadna dodatočná aktivácia účtu. V prípade vkladového účtu je ďalej potrebné vloženie minimálneho zostatku na účet (bezhotovostným prevodom alebo v hotovosti), kde minimálny zostatok je stanovený na 3 000 CZK, 100 EUR, 100 USD. Hotovostný vklad je možné vykonať na ktorejkoľvek našej pobočke v otváracej dobe pokladne.
6. Aký je rozdiel medzi bankovými účtami pre fyzickú osobu nepodnikateľa a fyzickú osobu podnikateľa?
Medzi uvedenými typmi účtov nie je žiaden poplatkový rozdiel, väčšina služieb je poskytovaná zdarma, pripadne za čo najnižšie poplatky.
7. Som podnikateľ a z dôvodu internetového predaja tovaru do ČR by som potreboval na túto činnosť založiť účet. Je kvôli tomu nevyhnutné možné založiť účet v ČR?
Ako slovenská PO alebo FOP sa môžete stať klientom Fio banky, a.s. pobočky zahraničnej banky na Slovensku. Po založení účtu v CZK, budete pre vašich obchodných partnerov uvádzať číslo účtu v CZK s bankovým kódom 2010, to znamená že platby prichádzajúce v CZK na tento účet z ČR budú zadarmo. Vašim obchodným partnerom ich domovská banka naúčtuje poplatky ako pri domácom prevode v rámci ČR (spravidla zadarmo, alebo za minimálny poplatok).
8. Keď si u Fio banky založím účet, tak budem môcť do Českej republiky, do ktorejkoľvek banky poslať peniaze bez poplatkov?
Ak si otvoríte účet u vo Fio bankybanke, a.s. pobočkea zahraničnej banky, prevody v CZK na účty vedené v Českých bankách sú zadarmo, rovnako ako prevody v CZK z českých bánk. Viac informácií tu.
9. Mám záujem otvoriť si u vás podnikateľský účet, je nutná osobná návšteva pobočky?
Účet je možné založiť iba osobne na našich pobočkách.
V prípade, že ste tu nenašli odpoveď na vašu otázku, neváhajte kontaktovať svoju pobočku cez službu Fio servis vo svojom Internetbankingu alebo Smartbankingu, alebo nám môžete vašu otázku zaslať prostredníctvom on-line formulára.