Slovensky | English
Infomail: fio@fio.sk

Úvod > Bankové služby > Bezpečnosť

#SpoluProtiKyberhrozbám


Bezpečnosť je v dnešnej digitálnej dobe kľúčovým aspektom nášho každodenného života. Každý deň sa stretávame s rôznymi online hrozbami, ktoré môžu ohroziť naše finančné prostriedky, osobné údaje a dokonca aj našu identitu.

Chráňte svoje financie pred nástrahami online podvodov. Naučte sa spoločne s nami rozpoznať jednotlivé útoky a spôsoby, ktorými sa podvodníci snažia vylákať vaše citlivé údaje.

Máte podozrenie, že ste sa stali obeťou podvodu? Ihneď nás kontaktujte.

  • Pre bezpečné prihlásenie do Internetbankingu zadajte priamo adresu ib.fio.sk do adresného riadka prehliadača.

Linka pre hlásenie zneužitia účtu:
+421 2 2085 0310


Vishing - podvodné hovory

Vishing je forma kybernetického útoku, pri ktorom útočníci využívajú telefónne hovory na získanie citlivých informácií. Je to technika sociálneho inžinierstva, pri ktorej sa útočníci vydávajú za dôveryhodné osoby alebo organizácie s cieľom získať prístup k citlivým údajom, ako sú heslá, čísla platobných kariet, čísla sociálneho zabezpečenia a iné informácie. Útočníci cez psychologický tlak prostredníctvom hovoru manipulujú obete, aby odhalili svoje citlivé údaje.

Trend nasvedčuje tomu, že nátlaková hra sa zmenila na manipuláciu k určitému chovaniu. Útočník klienta kontaktuje s lákavou ponukou na investovanie. V prvej fáze klienta zmanipulujú tak, že ho presvedčia o dobrovoľnom vykonaní menšej platby. V ďalšej fáze môže dôjsť k odovzdaniu citlivých údajov či povoleniu inštalácie softvéru na vzdialený prístup. Klient je po celú dobu phishingu manipulovaný, aby si myslel, že banka (PZSR) je tá zlá a nemá s nimi spolupracovať.


Máte podozrenie, že ste sa stali obeťou podvodu? Ihneď nás kontaktujte.

Ako sa pred vishingom chrániť?

  1. Banka ani polícia po vás osobné údaje prostredníctvom telefonátu nikdy chcieť nebudú.
  2. Neposkytujte citlivé informácie prostredníctvom telefónneho hovoru. Ak nie ste stopercentne presvedčení o identite volajúcej osoby alebo organizácie, hovor ukončite. Neuvádzajte na výzvu volajúceho žiadne heslá či prístupové údaje.
  3. Nevolajte späť na číslo útočníka. Vždy si vyhľadajte na oficiálnych stránkach inštitúcie telefónne číslo. Linka pre hlásenie zneužitia bankového účtu od Fio banky je k dispozícii nonstop na +421 2 2085 0310.
  4. Nikdy neprevádzajte peniaze zo svojho bankového účtu na iný účet. Nikdy na žiadosť volajúceho nevykonávajte takéto prevody a platby. Fio banka od vás nikdy takéto platby žiadať nebude.





e-Broker

Prihlásiť sa | Demoúčet

Internetbanking

Prihlásiť sa | Ukážka

Smartbanking

Stiahnuť | Ako aktivovať


SLEDUJTE NÁS

Facebook Twitter YouTube

Kurzový lístok

NákupPredaj
CZK25,3592024,02580
USD1,117901,05277
GBP0,879140,82792
CHF1,017620,95833
PLN4,379094,12399

Kompletné informácie tu