Slovensky | English
Infomail: fio@fio.sk

Úvod > Bankové služby > Internetbanking > Zabezpečenie

Zabezpečenie

Náš Internetbanking je vybavený viacstupňovou ochranou pred zneužitím, ktorá spĺňa všetky bezpečnostné štandardy silného overenia. Vstup do aplikácie je chránený užívateľským menom a heslom. Samotné operácie ako je zmena hesla, prevody peňazí, nastavenie trvalých príkazov a pod. sú potvrdzované pomocou unikátnych kľúčov chránených ďalším heslom majiteľa, jednorázovým kódom zaslaným SMS správou na klientom zvolené telefónne číslo, alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. K dispozícii je tiež možnosť autorizovať príkazy kombináciou elektronického kľúča a SMS kódov, prípadne určiť, ktoré operácie nie je potrebné autorizovať vôbec.

Silné overenie

Prihlasovanie do Internetbankingu je chránené tzv. silným overením klienta. U nás toto v praxi funguje tak, že ak sa budete hlásiť vo svojom obvyklom prehliadači, nič sa pre Vás nemení. Ak sa však budete prihlasovať inde a my vyhodnotíme, že sa jedná o zvýšené riziko, radšej si od Vás vyžiadame dodatočné overenie pomocou SMS, prípadne v mobilnej aplikácii (podľa vami zvoleného nastavenia). Ani to Vás ale nemusí zaťažovať stále. Ak ide napríklad o Váš počítač / prehliadač v práci, môžete ho jednoducho označiť ako "dôveryhodný" a ďalej po Vás nič navyše chcieť nebudeme a budete sa prihlasovať ako doteraz, prihlasovacím menom a heslom. Dodatočné overenie po Vás budeme chcieť tiež pri prihlasovaní cez prehliadač v režime inkognito.

TIP: Nebaví vás pri zadávaní pokynov opisovať kód z autorizačnej SMS? Prejdite na ľahkú autorizáciu v mobilnej aplikácii.

Spôsoby autorizácie pokynov

1) Pomocou SMS kódov

Ak sa rozhodnete pre autorizáciu jednorázovými SMS kódmi, je potrebné si zvoliť telefónne číslo, na ktoré bude Fio banka zasielať SMS správy s autorizačným kódom. Pri aktivácii služby si zároveň môžete zvoliť, ako dlhý má byť autorizačný kód, koľko pokusov pre zadanie kódu vám Internetbanking povoli a tiež ako rýchlo od zaslania musí byť kód zadaný vo formulári pokynu.

Ďalšie informácie o autorizácii pokynov nájdete v odpovediach na najčastejšie otázky.

2) Elektronickým kľúčom

Ak sa rozhodnete pre elektronický kľúč, je potrebné pred prihlásením do Internetbankingu spustiť aplikáciu pre podpisovanie pokynov, pomocou ktorej si vytvoríte svoj vlastný jedinečný elektronický podpis. Aplikácia "Fio podpis" beží v programe Java, nie je teda obmedzená na konkrétny operačný systém. Podpisové kľúče si môžete vygenerovať už pred podpisom zmluvy - potom všetko potrebné vybavíte počas jednej návštevy pobočky. Návod na spustenie a ovládanie aplikácie Fio-podpis nájdete tu.

3) Kombináciou SMS kódov a elektronického kľúča

 Môžete si zvoliť aj kombinované zabezpečenie - teda autorizáciu pokynov vždy oboma spôsobmi 1) + 2) súčasne, alebo variant, kedy stačí použitie jedného z týchto spôsobov - pri každej transakcii si potom vyberiete, ktorý chcete použiť.

4) V mobilnej aplikácii

Pokiaľ máte Smartbanking minimálne s verziou 2.2.3. pre Android a 2.3.1 pre iOS, môžete autorizovať pokyny z Internetbankingu jednoducho vo svojej mobilnej aplikácii. Po zadaní pokynu v Internetbankingu sa vám objaví na telefóne upozornenie "Máte transakcii k autorizácii" (tzv. push notifikácia), ktorou sa prenesiete do Smartbankingu. Do neho sa prihlásite, prekontrolujete detaily platby / pokynu a kliknutím potvrdíte. Ak už ste do mobilnej aplikácie prihlásení, nemusíte na push notifikáciu vyčkávať, pokyn k autorizácii sa vám zobrazí rovno. Viac informácií vrátane návodu na nastavenie autorizácie pokynov z Internetbankingu v mobilnej aplikácii nájdete tu.

Zvolený spôsob autorizácie môžete kedykoľvek zmeniť - v Internetbankingu v sekcii Nastavenia vpravo hore, záložka Zabezpečenie (prípadne možno spôsoby autorizácie meniť aj v Smartbankingu).

Rovnako tak môžete kedykoľvek zmeniť svoj elektronický kľúč či nastavenie SMS kódov.

 


Prevody bez autorizácie pokynov

Převody bez autorizace

Ak vás autorizovanie pokynov zdržiava, máme pre vás riešenie. U troch typov platieb môžete autorizácie deaktivovať.

1) Platby medzi vlastnými účtami

U platieb medzi vlastnými účtami stačí, keď vyberiete účet, z ktorého chcete platbu odoslať a následne účet, na ktorý ju chcete pripísať. Vyplníte čiastku, zvolíte menu platby a stlačením tlačidla "Odoslať" peniaze prepošlete. V tomto prípade je platba na druhom účte pripísaná ihneď.

2) Platby na vybrané účty

Posielate často platby na rovnaké účty? Napríklad niekomu z rodiny alebo svojim známym? Ak áno, vytvorte si pre tieto platby šablóny, prvýkrát ich autorizujte a ďalšie platby už vykonávajte bez overenia.

3) Platby menších súm

Zvykli ste platiť bezkontaktnou kartou nižšie sumy bez nutnosti potvrdzovať ich PINom? Nastavte si rovnaký spôsob autorizácie tiež v Internetbankingu. Sumy do 30 EUR už nebudete musieť autorizovať. Týmto spôsobom budete môcť zadať päť obdobných platieb za sebou, a to v súčte do 80 EUR . Pre ďalšiu platbu bude systém vyžadovať z bezpečnostných dôvodov jednorazové overenie.

Viac informácií nájdete vo FAQ.

Ako platby bez nutnosti autorizácie nastaviť?

Pre platby medzi vlastnými účtami a platby menších súm môžete zmeniť spôsob autorizácie v Internetbankingu v sekcii Nastavenia, kde nájdete záložku Zabezpečenie.

Platby na vami vybrané účty nastavíte jednoducho pomocou šablón. Stačí, keď si pre nich vytvoríte šablónu, prvýkrát ju autorizujete a ďalšie platby podľa tejto šablóny už vykonávate bez overenia. V sekcii Šablóny si môžete ako tzv. "Podpísané" nastaviť aj tie šablóny, ktoré ste vytvorili skôr.


e-Broker

Prihlásiť sa | Demoúčet

Internetbanking

Prihlásiť sa | Ukážka

Smartbanking

Stiahnuť | Ako aktivovať


SLEDUJTE NÁS

Facebook Twitter YouTube

Kurzový lístok

NákupPredaj
CZK26,0770824,70592
USD1,194221,12464
GBP0,868310,81772
CHF1,104191,03986
PLN4,702394,42845

Kompletné informácie tu


Tieto stránky používajú cookies. Zotrvaním na týchto stránkach súhlasíte s ich používaním. Ďalšie informácie X